Норми освітлення доріг. Вимоги до освітленості вулиць
Ні для кого не секрет, що на безпеку дорожнього руху великий вплив надає рівень освітленості автомобільних доріг, а також місць стоянки транспортних засобів. Тому при проектуванні пристроїв зовнішнього освітлення вуличних площ, автомобільних доріг повинні забезпечуватися такі вимоги:
- нормовані величини кількісних, якісних показників освітлювальних зупинок;
- раціональне використання електроенергії, тобто економічність;
- надійність роботи освітлювальних установок;
- зручність обслуговування і керування освітлювальними установками;
- безпеку обслуговуючого персоналу і населення.
Використовувані в освітлювальних установках обладнання та матеріали повинні відповідати вимогам стандартів, технічної напрузі мережі, умов навколишнього середовища. Всі норми, заданих основних показників зовнішнього освітлення, повинні бути однаковими при будь-яких джерелах світла, які використовуються в освітлювальних установках, відповідати вимогам СНіП з проектування природного та штучного освітлення.
Основним нормативним документом України, що регламентує норми освітленості для вуличного освітлення, є українські будівельні норми і правила - ДБН В.2.5- 28 -2006 "Природне і штучне освітлення". Норми освітленості обов'язкові для всіх організацій, що здійснюють діяльність у галузі будівництва та монтажу. Освітлення вулиць, площ, автомагістралей, автомобільних доріг з регулярним транспортним рухом у міській місцевості повинно відповідати вимогам освітленості згідно СНіП 23-05-95.
Необхідні значення яскравості і освітленості дорожнього покриття вулиць, площ і доріг
За характером вимог до висвітлення всі вулиці і площі міст поділяються на три категорії:
А – швидкісні дороги, магістралі загальноміського значення тощо;
Б – магістральні вулиці районного значення, дороги вантажного руху тощо;
В - вулиці і дороги місцевого значення.
Категорія вулиць | Найменування об'єкта | Найбільша інтенсивність руху в обох напрямках, од./год. | Середня яскравість покриття *, L, кд/м2 | Середня горизонтальна освітленість покриття, лк |
А |
Магістральні дороги, магістральні вулиці загальноміського значення |
Понад 3000 |
1,6 |
20 |
Від 1000 до 3000 |
1,2 |
20 |
Від 500 до 1000 |
0,8 |
15 |
Б |
Магістральні вулиці районного значення |
Понад 2000 |
1,0 |
15 |
Від 1000 до 2000 |
0,8 |
15 |
Від 500 до 1000 |
0,6 |
10 |
Менше 500 |
0,4 |
10 |
В |
Вулиці та дороги місцевого значення |
500 і більше |
0,4 |
8 |
Менше 500 |
0,3 |
6 |
*кд/м2 – рівень освітленості на 1 квадратний метр, вимірюється в Канделах. Кандела (від лат. Candela - свічка) - одиниця сили світла, одна з семи основних одиниць Міжнародної системи одиниць (СІ). Визначена як «сила світла в заданому напрямку джерела, що випускає монохроматичне випромінювання. Міжнародне позначення - cd, українське - кд.
Примітки:
1. Середня яскравість покриття швидкісних доріг незалежно від інтенсивності руху транспорту приймається 1,6 кд/м2 в межах міста і 1,0 кд/м2 поза містами на основних під'їздах до аеропортів, річкових і морських портів.
2. Середня яскравість або середня освітленість покриття проїзної частини в межах транспортного перехрестя в двох і більше рівнях на всіх магістралях повинна бути як на основній з них, так і на з'їздах і відгалуженнях не менше 0,8 кд/м2, або 10 лк.
3. Рівень освітлення проїзної частини вулиць, доріг і площ з покриттям з бруківки, гранітних плит та інших матеріалів регламентується величиною середньої горизонтальної освітленості.
4. Рівень освітлення вулиць місцевого значення, які примикають до швидкісних доріг і магістральних вулицях, повинен бути не менше однієї третини від рівня освітлення швидкісної дороги або магістральної вулиці на відстані не менше 100 м від лінії примикання.
5. На пішохідних переходах в одному рівні з проїзною частиною вулиць і доріг з інтенсивністю руху більше 500 од/год слід передбачати норми освітлення не менше ніж в 1,3 рази в порівнянні з нормою освітлення проїзної частини. Підвищення рівня освітлення досягається за рахунок зміни кроку опор, встановлення додаткових або більш потужних світлових приладів, використання освітленого покриття на переході тощо. | | |